10 JOURS AVEC UNE AUSTRALIENNE

23/10/2018

Découverte de la vie française

Quelques jeunes ont eu envie d’accueillir des australiennes chez eux afin de leur faire découvrir le mode de vie des jeunes français : cours, musique, shopping… Mais aussi les incontournables : découverte de la danse bretonne, visite du Mont St-Michel…

Jasvine nous a raconté son séjour :

“On our trip, we also had the chance to experience life in France, during our homestay experience. We took a train to Rennes where we met with our homestay families. We attended school and went to class with our fellow homestay students. We went on excursions to popular tourist attractions like Mont Saint Michel, Saint Malo, tours of the town where we saw many half-timbered houses and we learnt some tradition Bretagne dances as well. Our homestay families took us out to see the town on weekends and we even had the chance to try some Galletes, traditional Bretagne crepes.

After 2 weeks in Rennes, it was time for us to say our goodbyes and head back to Paris. We were sad to leave our new found friends, but excited to see more sites in Paris… All in all, this trip was truly memorable. We are truly grateful to have been part of such an amazing experience.”

Véronique RENARD – Juillet 2018